Print Favourite

 In vederea solutionarii eventualelor dispute cu UniCredit Consumer Financing IFN SA, Clientul are posibilitatea de a se adresa Centrului de Solutionare Alternativa a Litigiilor in Domeniul Bancar, cu sediul in Bucuresti, Str. Sevastopol nr. 24, sector 1, telefon (021) 9414, site web www.csalb.ro.

Ce este CSALB?

CSALB este o entitate:

- independenta (separata de institutia de credit) apolitica non profit de interes public)
- apolitica
- non profit
- de interes public

Misiunea CSALB este de a organiza solutionarea alternativa a litigiilor dintre consumatori si institutiile financiar-bancare sau institutiile financiar-nebancare in mod echilibrat, rezonabil, rapid si in afara instantei.
Examinarea si solutionarea alternativa a litigiilor se realizeaza de catre persoanele inscrise pe Lista Conciliatorilor CSALB – experti in domeniu, independenti, impartiali, cu buna reputatie.
Activitatea CSALB este coordonata de Colegiul de Coordonare format din patru membri desemnati, cate unul, de Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor, Asociatia Romana a Bancilor, Banca Nationala a Romaniei si asociatiile de consumatori, si un membru independent ales de catre cei patru membri desemnati. Membrii Colegiului de Coordonare nu au atributii executive si sunt independenti in luarea deciziilor.
Regulamentul de functionare a CSALB, regulile de procedura, Lista Conciliatorilor si alte informatii sunt publicate pe www.csalb.ro.


De ce CSALB?

  • Profesionalism - expertii CSALB/conciliatorii cunosc problemele financiar-bancare si financiar-nebancare si pot oferi sfaturi sau solutii adaptate litigiului si asteptarilor ambelor parti

  • Flexibilitate - solutiile oferite pot fi acceptate sau nu de catre parti Eficienta si solutionare rapida - litigiul este solutionat in 90 de zile Impartialitate

  • Fara costuri pentru consumator

  • Sprijin si consiliere

  • Transparenta

Cum poate ajuta CSALB in solutionarea alternativa a litigiului?
CSALB organizeaza doua tipuri de proceduri de solutionare alternativa a litigiilor:

  • Procedura prin care conciliatorul PROPUNE O SOLUTIE, pe care partile o pot accepta sau nu. Solutia propusa poate fi acceptata in 15 zile. Daca este acceptata, devine executorie. Partile se pot retrage oricand din procedura.

  • Procedura prin care conciliatorul pronunta o SOLUTIE OBLIGATORIE - o procedura asemanatoare cu cea din instanta, insa mai simpla si informala. Partile nu se pot retrage din procedura.

Aceste proceduri sunt facultative, voluntare, separate de procedurile din instantele de judecata si gratuite pentru consumator.
Expertii CSALB sesizati cu o plangere asculta expunerea consumatorului, afla opinia institutiei de credit si analizeaza situatia.
In cazul in care acestia considera ca actiunea institutiei de credit a fost corecta, informeaza consumatorul despre cum au ajuns la aceasta concluzie.
Daca expertii CSALB considera ca actiunea institutiei de credit nu a fost corecta, acestia pot propune sau impune institutiei de credit o solutie pentru a indrepta lucrurile.
Scopul CSALB este de a rezolva situatia echitabil, in mai putin de 90 de zile si fara costuri pentru consumator.


Care sunt pasii?

1. Daca sunteti nemultumit de relatia contractuala cu institutia de credit si, dupa ce ati contactat institutia de credit, nu ati primit un raspuns satisfacator, puteti contacta CSALB telefonic (021 9414) sau prin e-mail office@csalb.ro.

2. CSALB va prezinta cele doua tipuri de proceduri de solutionare alternativa: procedura prin care se propune o solutie si procedura prin care se pronunta o solutie obligatorie.

3. Alegeti procedura, completati cererea si CSALB contacteaza institutia de credit.

4. Conciliatorul care va solutiona plangerea dumneavoastra este desemnat aleatoriu dintre persoanele inscrise pe Lista Conciliatorilor CSALB. Daca partile nu accepta conciliatorul, se desemneaza aleatoriu un alt conciliator din aceeasi lista.

5. Conciliatorul analizeaza dosarul si poate solicita informatii, documente si clarificari suplimentare.

6. Conciliatorul propune sau impune o solutie, in functie de procedura aleasa.

Telefonic (021 9414) sau accesand adresa www.csalb.ro primiti informatii complete despre modul in care se desfasoara solutionarea alternativa a litigiului, precum si asistenta pe durata intregului proces.